1. CEL DOTACJI
Cel dotacji skupia się na kilku kluczowych obszarach wsparcia w procesie internacjonalizacji działalności. Obejmuje to: diagnozę potencjału internacjonalizacji, przygotowanie przedsiębiorstwa do eksportu, poszukiwanie partnerów biznesowych, wsparcie usług doradczych, udział w wydarzeniach międzynarodowych.
2. DLA KOGO?
mikro, małe, średnie przedsiębiorstwa
Okres prowadzenia działalności na terenie województwa podkarpackiego nie może być krótszy niż 24 miesiące licząc wstecz od dnia ogłoszenia naboru i uzyskujące przychody ww. działalności.
3. NA CO?
- nabycie usług doradczych od podmiotów zewnętrznych:
I. Opracowanie strategii internacjonalizacji, w tym analizę rynków, identyfikację docelowych klientów, analizę modelu biznesowego, opracowanie planu wejścia na rynki zagraniczne, strategię marketingową i finansową, oraz rekomendacje dotyczące zmian organizacyjnych i nabycia niezbędnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych.
- II. Przygotowanie do realizacji strategii internacjonalizacji, w tym poszukiwanie partnerów handlowych, dostosowanie produktów do wymogów rynku docelowego, opracowanie metod dystrybucji, przygotowanie kampanii promocyjnej i materiałów marketingowych, oraz projektowanie opakowań i znaków firmowych.
- nabycie środków trwałych na stałe zainstalowanych w projekcie, ściśle związanych z realizacją projektu oraz zarekomendowanych w przedłożonej strategii internacjonalizacji, pod warunkiem, że środki te będą włączone w rejestr środków trwałych beneficjenta oraz wydatki te będą traktowane jako wydatek inwestycyjny
- modernizacja posiadanej aparatury, urządzeń i innych składników wyposażenia infrastruktury technicznej, związanych z przygotowaniem oferty produktowo-usługowej firmy do potrzeb internacjonalizacji
- nabycie wartości niematerialnych i prawnych m.in. w formie licencji, praw autorskich w szczególności oprogramowania pod szczególnymi warunkami: muszą m.in. być zarekomendowane w strategii internacjonalizacji oraz nabyte od osoby trzeciej na warunkach rynkowych
- wydatki na działania promocyjne i informacyjne na rzecz upowszechnienia przygotowanej oferty produktowo-usługowej firmy do potrzeb internacjonalizacji (materiały reklamowe i promocyjne)
- nabycie usług translacyjnych związanych z przygotowaniem oferty produktowo-usługowej firmy do potrzeb internacjonalizacji
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w międzynarodowych targach, imprezie wystawienniczej (reklama w mediach targowych, zakup usług w zakresie organizacji i obsługi stoiska, w zakresie transportu osób, eksponatów, elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji)
4. ILE?
Wartość projektów minimalna i maksymalna: nie dotyczy
Wartość kosztów kwalifikowalnych minimalna i maksymalna: 100 000 zł;
500 000 zł
Maksymalny poziom dofinansowania: 50%
Alokacja konkursu: 8 671 000 zł
5. TERMINY
termin ogłoszenia naboru: 9 stycznia 2024
termin naboru wniosków: od 31 stycznia 2024 do 29 lutego 2024
6. SPOSÓB ROZLICZENIA:
zaliczka do 70% dofinansowania oraz refundacja
7. MINIMALNE WYMAGANIA:
konieczność posiadania strategii internacjonalizacji
8. DODATKOWE INFORMACJE O KONKURSIE
Wsparcie mogą otrzymać projekty, których realizacja zakończy się nie później niż do 30 czerwca 2026 roku.
Dofinansowania nie może uzyskać projekt, który został fizycznie ukończony (w przypadku robót budowlanych) lub w pełni wdrożony (w przypadku dostaw i usług) przed przedłożeniem wniosku o dofinansowanie projektu właściwej instytucji.