Opracowanie strategii komercjalizacji wyników prac badawczo-rozwojowych
Broker technologiczny
Rozliczanie dofinansowanego projektu jest procesem wymagającym dużej wiedzy na temat zasad realizacji inwestycji ze środków publicznych oraz doświadczenia we współpracy z instytucjami wdrażającymi/pośredniczącymi.
Beneficjent musi przestrzegać nie tylko zapisów w umowie o dofinansowanie oraz dokumentacji aplikacyjnej ale również szczegółowych, często zmieniających się wytycznych dotyczących m.in. procedur wyboru wykonawców/dostawców.
Rozliczanie projektu wymaga precyzji oraz dbałości o wysoką jakość dokumentacji przekazywanej instytucjom udzielającym wsparcia.
Szeroki zakres obowiązków powoduje, że nietrudno popełnić błąd w rozliczaniu projektu. Nieprawidłowości mogą skutkować zmniejszeniem kwoty wypłacanej dotacji lub koniecznością zwrotu części lub całości wypłaconego już dofinansowania z odsetkami.
W takim wypadku tylko szybka reakcja i odpowiednia strategia może uchronić projekt przed skutkami popełnionych błędów.
Dzięki aktualnej wiedzy i bogatemu doświadczeniu w realizacji setek współfinansowanych projektów, eksperci Grantery są w stanie skutecznie wesprzeć beneficjenta w wychodzeniu z kryzysowych sytuacji.
Usługa “ratowania dotacji’ skierowana jest do wszystkich podmiotów, które realizują projekty, w których pojawiły się nieprawidłowości w procesie ich rozliczania.
Nasi specjaliści dokonają analizy danego przypadku oraz jeśli jest to możliwe, wskażą sposób rozwiązania problemu.
Usługa doradcza obejmuje m.in.:
- przeprowadzenie audytu całego projektu lub szczegółowej analizy konkretnego przypadku;
- weryfikację zrealizowanych procedur zakupowych zgodnie z obowiązującymi na moment ich przeprowadzenia wytycznymi;
- weryfikację wydatków pod względem zgodności z zawartą umową o dofinansowanie;
- przygotowywanie wyjaśnień, oświadczeń, uzupełnień;
- przygotowanie odwołania od stanowiska instytucji wdrażającej/pośredniczącej;
- bezpośredni kontakt z przedstawicielem instytucji wdrażającej/pośredniczącej.
Trudne przypadki warto powierzyć specjalistom, którzy dysponując praktyczną wiedzą i bogatym doświadczeniem pomogą wybrnąć z problematycznej sytuacji. Zespół uzupełnia radca prawny, doradca podatkowy oraz ekspert z zakresu pomocy publicznej, co pozwala na wieloaspektową analizę i przygotowanie skutecznej propozycji rozwiązań nawet najtrudniejszych kwestii.
Wsparcie eksportu
- omówienie dokumentów wskazujących na obowiązki beneficjentów (umowa o dofinansowanie, rozporządzenia, wytyczne);
- poprawna realizacja procedur zakupowych (rozeznanie rynku/zasada konkurencyjności);
- omówienie Bazy Konkurencyjności;
- wskazówki dotyczące zawierania umów z wykonawcami/dostawcami;
- poprawne ponoszenie wydatków w projekcie (roboty budowlane/środki trwałe/usługi);
- sporządzanie wniosków o płatność z załącznikami w systemie SL2014/LSI;
- zasady prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej;
- wprowadzanie zmian w projektach;
- monitorowanie osiągnięcia celów projektu oraz poziomu realizacji wskaźników;
- realizacji obowiązków związanych z promocją projektu;
- przygotowanie do kontroli;
- zachowanie okresu trwałości.
- uzyskanie wiedzy i umiejętności pozwalających na sprawne rozliczenie projektu;
- poznanie najczęściej popełnianych błędów;
- uniknięcie korekt finansowych nakładanych w związku z nieprawidłowościami;
- ćwiczenia warsztatowe np. dotyczące przygotowania wniosku o płatność;
- możliwość wymiany cennych doświadczeń pomiędzy uczestnikami i ekspertem
- drukowane materiały szkoleniowe;
- imienny dyplom ukończenia szkolenia;
- możliwość do 5h bezpłatnych konsultacji z prowadzącym szkolenie po jego zakończeniu.
Zwiększenie atrakcyjności produktu przez design
- opracowania designu nowych produktów,
- uatrakcyjnienia istniejących produktów i usług (redesign),
- oceny designu produktów własnych i konkurencji.
- analizę designu dla branży,
- analizę designu produktów/ usług,
- projekt wzorniczy – wizualizacje,
- prototypy,
- projekt wykonawczy,
- technologie produkcji i/lub podwykonawców.
Zwiększenie efektywności wizerunku firmy lub produktu
- tworzenia nowych marek,
- odświeżenia wizerunku produktów i marek,
- zwiększania wartości firmy.
- analizę pozycji marki na rynku,
- propozycję sprzedażową marki,
- plan działań dla marki,
- klucz wizualny marki – znak, opakowania,
- strategię komunikacji i treści,
- plan promocji z budżetem i mediami,
- gotowe formaty reklamowe.