Konkurs Promocja marki innowacyjnych MŚP, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, ma na celu wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych, w szczególności poprzez udział w wydarzeniach targowych wskazanych na liście wydarzeń targowych, na których będą realizowane stoiska narodowe dla sektora, w który wpisuje się projekt oraz wyjazdowych misjach gospodarczych, w celu promowania marki produktowej wnioskodawcy i Marki Polskiej Gospodarki.
Do kogo skierowany jest konkurs Promocja marki innowacyjnych MŚP?
Konkurs ten skierowany jest do polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP posiadających znaczący potencjał eksportowy na rynkach międzynarodowych. Przedsiębiorcy, którzy chcą ubiegać się o dofinansowanie w ramach tego konkursu muszą wpisywać się w jeden z następujących sektorów gospodarki:
- sektor medyczny i farmaceutyczny,
- sektor budowy i wykańczania budowli,
- sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki,
- sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ),
- sektor IT/ICT,
- sektor przemysłu kreatywnego,
- sektor kosmetyczny,
- sektor maszyn i urządzeń,
- sektor meblarski,
- sektor motoryzacyjny,
- sektor pojazdów szynowych,
- sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi,
- sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego
zastosowania, - sektor lotniczo-kosmiczny,
- sektor spożywczy.
Na co można otrzymać dofinansowanie w ramach konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
Dofinansowanie można przykładowo otrzymać na:
- rozwój działalności na rynki zagraniczne,
- udział w targach międzynarodowych,
- udział w wydarzeniach konferencyjnych,
- rozwój eksportu,
- wyjazdy na misje gospodarcze,
- stworzenie materiałów marketingowych sporządzanych w języku obcym,
- transport eksponatów,
- rejestrację i wpis do katalogu targowego,
- najem powierzchni wystawienniczej,
- najem lub budowę stoiska,
- zakwaterowanie i transport pracowników,
- zakup usług wykonania materiałów promocyjnych (katalogi, ulotki, foldery).
Działania promocyjne, które można sfinansować w ramach tego konkursu to:
- udział wnioskodawcy w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy,
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi
kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze
zwiedzającego lub konferencjach branżowych w czasie trwania misji, - kampanie promocyjne.
Na jakich wydarzeniach targowych będą realizowane stoiska narodowe w ramach konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
Wraz z ogłoszeniem konkursu załączona została lista wydarzeń targowych, dla wymienionych wyżej 15 sektorów, na którym będą realizowane stoiska narodowe.
Lista wydarzeń, wraz z podziałem na dane sektory, wpisujących się w kryteria konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP znajduje się poniżej, w załączonym linku.
Jaki jest maksymalny poziom dofinansowania projektu w ramach konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
W ramach tego naboru maksymalnie można otrzymać 50% dofinansowania. Z tego wynika, że wkład własny wynosi minimum 50% wartości projektu.
Jaki jest budżet konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
W tym naborze alokacja wynosi 155 mln zł.
Kiedy można składać wnioski w ramach konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
Konkurs Promocja marki innowacyjnych MŚP został ogłoszony 14 września br.
Wnioski można składać od 16 października do 30 listopada br.
Chcesz wiedzieć więcej odnośnie konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
14 września został ogłoszony konkurs Promocja marki innowacyjnych MŚP, z tej okazji zorganizowaliśmy dla Państwa webinar: Jak pozyskać dotacje na rozwój eksportu i udział w targach międzynarodowych?
Podczas webinaru przedstawione zostały szczegóły tego konkursu oraz inne możliwości dotacyjne finansujące szeroko pojętą internacjonalizację przedsiębiorstwa.
Webinarowa sekcja Q&A
Specjalnie dla Państwa zebraliśmy w jednym miejscu zadane pytania podczas webinaru. Zachęcamy do zapoznania się z poniżsym plikiem, ponieważ zawiera on kluczowe i warte uwagi pytania, dotyczące omawianego konkursu: Promocja marki innowacyjnych MŚP.
Jakie warunki należy spełnić, aby pozyskać dotację w ramach konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
Należy zwrócić uwagę m.in. na to, że:
- produkt lub usługa planowane do promocji musi już być produkowany, a usługi muszą być świadczone,
- Wnioskodawca w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym musiał uzyskać przychody netto ze sprzedaży produktów na eksport w wysokości co najmniej 30% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług,
- Wnioskodawca prowadził działalność eksportową i wykazał przychody netto ze
sprzedaży produktów tj. towarów i usług na eksport za dwa kolejne lata obrachunkowe w okresie poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie, - musi być to przedsiębiorca z sektora MŚP.
Zachęcamy do zapoznania się z naszym Kalendarzem dotacji, który dostępny jest na naszej stronie. Stanowi on spis aktualnie dostępnych dotacji.
Co jeśli moja firma nie należy do sektora MŚP, a mój pomysł wpisuje się w ramy konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP?
Jeśli Państwa firma nie należy do sektora MŚP, zachęcamy do zapoznania się z konkursem Ścieżka SMART podczas zdalnej i bezpłatnej konsultacji.
Jednym z fakultatywnych modułów w Ścieżce SMART jest Inetrnacjonalizacja, w ramach którego można zrealizować pomysł wpisujący się w założenia konkursu Promocja marki innowacyjnych MŚP, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa. Przedstaw nam swój pomysł, a my powiemy Ci jak pozyskać dofinansowanie na realizację Twojego celu.
Wnioski można składać do 30 października br. Następy nabór planowany jest na marzec 2024 roku.
Postaw na skuteczność
Pozyskujemy fundusze od 2002 roku
W Granterze pomagamy
znaleźć innowacje.
Kompleksowo pomagamy w pozyskiwaniu dofinansowań
od przygotowania wniosku po rozliczenie projektu.
%