Konkurs Automatyzacja i robotyzacja w MŚP ma na celu kompleksowe wsparcie MŚP w procesie transformacji w kierunku Przemysłu 4.0 poprzez automatyzację i robotyzację procesów.
Do kogo skierowany jest konkurs Automatyzacja i robotyzacja w MŚP?
Konkurs skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) prowadzących działalność gospodarczą na terenie Polski Wschodniej.
Do Polski Wschodniej zaliczane są województwa takie jak:
- Lubelskie,
- Podlaskie,
- Podkarpackie,
- Świętokrzyskie,
- Warmińsko-mazurskie,
- Mazowieckie (bez Warszawy i otaczających ją powiatów).
Na co można otrzymać dofinansowanie w ramach konkursu Automatyzacja i robotyzacja w MŚP?
Dofinansowanie można przykładowo otrzymać na:
- audyt technologiczny oraz opracowanie mapy drogowej transformacji przedsiębiorstwa w kierunku przemysłu 4.0,
- działania inwestycyjne tj. zakup automatów, robotów oraz innych maszyn i urządzeń, a także oprogramowania,
- wsparcie procesu instalacji i wdrożenia nabytych aktywów poprzez szkolenia i doradztwo.
Jaki jest budżet konkursu Automatyzacja i robotyzacja w MŚP?
Budżet naboru wynosi 100 mln zł.
Maksymalnie można otrzymać 3 mln zł.
Dofinansowanie może pokryć do 85% w zależności od rodzaju wydatku i pomocy, co oznacza, że wkład własny jest na poziomie minimum 15%.
Kiedy można składać wnioski w ramach konkursu Automatyzacja i robotyzacja w MŚP?
Wnioski można składać od 1 kwietnia do 1 lipca 2025.
Chcesz wiedzieć więcej na temat konkursu Automatyzacja i robotyzacja w MŚP?
Zachęcamy do zapoznania się z webinarem, na którym przybliżono zeszłoroczną edycję tego konkursu.
Wydarzenie zostało poprowadzone przez 3 inspirujących prelegentów:
- Karola Bobera, Prezesa Zarządu Grantery
- Marka Łangowskiego, Prezesa firmy TMA Automation
- Przemysława Kowalskiego, Dyrektora dih4.eu
Po obejrzeniu webinaru dowiesz się lub poznasz:
- możliwości dotacyjne z zakresu automatyzacji, robotyzacji i cyfryzacji,
- szczegóły tych konkursów,
- przykłady projektowania rozwiązań związanych z automatyzacją i robotyzacją,
- przykłady dotychczasowych wdrożeń firmy TMA,
- w jaki sposób „po kolei” należy podchodzić do procesów transformacji cyfrowej i nie tylko,
- dlaczego utrzymanie tej sekwencji pomaga na odniesienie długofalowego sukcesu.
Nagranie dostępne jest na naszym kanale YouTube.