1 czerwca rusza nabór wniosków w konkursie, w którym przedsiębiorca może otrzymać do 500 tys. zł dotacji na zakup urządzeń i instalacji poprawiających bezpieczeństwo pracy.
Konkurs jest organizowany przez ZUS, a jego celem jest poprawa warunków pracy i przyczynienie się do zmniejszenia liczby wypadków. Całkowity budżet konkursu to 75 mln zł.
W ramach programu można uzyskać dofinansowanie na zakup m.in.:
➡żurawi oraz suwnic;
➡paleciaków;
➡wózków widłowych;
➡oświetlenia;
➡szaf oraz kontenerów chemicznych;
➡wentylacji oraz filtrów;
➡sprzętu i urządzeń służących ograniczeniu obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego;
➡środków ochrony indywidualnej.
Dla kogo przeznaczony jest konkurs?
Konkurs dedykowany jest wszystkim przedsiębiorstwom, niezależnie od ich wielkości.
Przedsiębiorca musi spełniać łącznie następujące warunki:
1) nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;
2) nie zalega z opłacaniem podatków;
3) nie znajduje się w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem;
4) nie ubiega się o dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia wypłaty przez ZUS całości ostatniego dofinansowania;
5) nie ubiega się o dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia zwrotu dofinansowania, do którego został zobowiązany.
Jaki jest poziom dofinansowania w konkursie?
Poziom oraz kwota dofinansowania są zależne od wielkości przedsiębiorstwa:
Do kiedy można składać wnioski?
Nabór wniosków będzie trwał w okresie od 1 do 30 czerwca 2021 r.
Jeśli nie jesteś pewien, czy możesz wziąć udział w konkursie – skontaktuj się z nami. Z chęcią zweryfikujemy Twój potencjał i pomożemy Ci uzyskać dotację.